Un Associa’t a la Festa més viu, dinàmic i participatiu

Associa’t a la Festa arriba a la seva quarta edició i ho fa amb algunes novetats destacades. Enguany la trobada de l’associacionisme tindrà lloc els dies 21 i 22 de setembre en el marc de les festes de La Mercè. Com sempre, la plaça de Catalunya serà l’escenari on es concentrarà la diversitat del teixit associatiu de Barcelona. Enguany s’amplia l’horari i la programació s’allargarà de 10 del matí a les 22h amb una programació nocturna de documentals i audiovisuals de petit format realitzats per algunes de les entitats participants.

Una programació continuada de dos dies que farà de l’Associa’t a la Festa un espai més intens, més viu i més mòbil. L’objectiu: fomentar i dinamitzar el moviment  per la diversitat d’espais a la plaça: dos escenaris per a propostes escèniques; tres carpes per a tallers i activitats infantils i familiars; zona d’art urbà i murals, etc.

Un total de 275 entitats han organitzat més de 175 activitats lúdiques i familiars distribuïdes per diferents espais de la plaça. Gairebé 40 d’aquestes propostes, a més, s’han creat de manera conjunta entre diferents associacions. Així, l’Associa’t a la Festa consolida la seva aposta per enfocar-se en la coproducció d’activitats creades i dissenyades conjuntament amb altres entitats enfortint les relacions col·laboratives entre els agents de l’acció comunitària de la ciutat.

Entitats treballant amb entitats

En aquesta edició s’han programat ja diverses trobades amb les entitats que participen per fomentar, no només les sinergies entre elles, sinó per crear de manera col·lectiva algunes activitats que ja us explicàvem en aquest post.

De les sessions participatives n’han sortit diversos eixos de treball que es concretaran en diverses activitats i una quarta sorpresa que serà el fi de festa.

Itineraris temàtics: una guia temàtica que orienti a la ciutadania que vingui a la plaça. Quatre itineraris temàtics guiaran els veïns i veïnes de Barcelona per participar en diverses activitats al llarg dels diversos espais de la plaça. Uns itineraris interactius, amb un petit obsequi que es lliurarà al final del recorregut, i que promouen els valors de l’associacionisme: els drets de totes les persones; la interculturalitat; els gèneres i diversitats sexuals i el clima és cosa de totes.

Associa’t a la fresca

Una de les novetats d’aquesta edició és l’espai Associa’t a la fresca: una programació audiovisual nocturna a la pantalla gegant del bell mig de la plaça on les entitats de la ciutat hi presentaran documentals i audiovisuals de petit format per visibilitzar i donar a conèixer històries amb els valors de l’associacionisme com a rerefons. Un total de sis entitats ens presentaran les seves produccions audiovisuals. Una oportunitat única per viure l’audiovisual fet per les entitats de Barcelona i donar-lo a conèixer a la ciutadania.

Més espai dedicat a les cafeteries

Participar de les diverses activitats, tallers i actuacions que hi haurà a l’Associa’t a la Festa es podrà complementar enguany amb una aturada als cinc espais diferenciats dedicats a gastronomia i cafeteries amb el focus posat en l’economia transformadora, social i solidària. Diversos espais gestionats per entitats tan diverses com Alterevents, Mujeres Pa’lante, Sobres Mestres, Setem Catalunya i Impulsem. Espais on seure per xerrar i fer un cafè, un te, un refresc i tastar diferents productes de consum responsable, degustar els diferents sabors del món o fer un vermut.

Ràdio Associa’t

Durant l’Associa’t a la Festa es dedicarà també un espai dedicat a la ràdio comunitària i associativa. L’edició del 2018 va suposar ja una primera experiència de ràdio a la plaça que enguany s’ha convertit en un projecte sòlid i amb continuïtat: Ràdio Associa’t. Nou ràdios comunitàries de Barcelona, coordinades per Torre Jussana, s’instal·laran a l’estudi de la carpa central de plaça de Catalunya amb una programació en directe. 20 hores de xou radiofònic per donar a conèixer les entitats i els projectes col·lectius de Barcelona. Entrevistes, debats temàtics d’actualitat vinculats al teixit associatiu, concursos, participació del públic, actuacions musicals, i molt més. Ràdio Associa’t està formada per 7deRàdio, Boca Ràdio, Gran Via Ràdio, Ona de Sants-Montjuïc, Ràdioactius Poble Sec, Ràdio Ateneu del Clot, Ràdio Ciutat Vella, Ràdio Nikòsia i Ràdio Trinijove i coordinades per Torre Jussana.

Poc a poc anirem desglossant i oferint en més detall el programa complert de l’Associa’t al nostre web.

Associa't 2019