Obert el període de participació a l’Associa’t a la Festa 2019!

Del 2 d'abril al 5 de maig obrim el període de sol·licituds de participació per l’Associa’t a la Festa 2019. Les associacions i entitats de la ciutat ja poden presentar propostes lúdiques i comunitàries per formar part del programa d’activitats de la plaça de Catalunya durant La Mercè 2019.
L’Associa’t a la Festa se celebrarà enguany els dies 21 i 22 de setembre en el marc de les festes de La Mercè i serà de nou un punt de trobada per visibilitzar la pluralitat dels projectes associatius que transformen l’energia ciutadana en eines de progrés social al servei del bé comú.

Fins al 5 de maig les entitats interessades a desenvolupar activitats en aquest espai poden fer arribar les propostes a través dels formularis de presentació que trobareu a l'apartat Convocatòria 2019 de la nostra pàgina web. També hi trobareu una Guia descarregable amb els criteris de participació i tota la informació que necessiteu. Si teniu dubtes o preguntes ens les podeu fer arribar a associat@associat.barcelona

Novetats de la quarta edició

La quarta edició de l’Associa’t a la Festa arriba amb algunes novetats importants. Enguany obrirem un nou espai dedicat a projeccions. Una pantalla on s’hi projectaran pel·lícules, documentals, i materials audiovisuals que presentaran les pròpies entitats, associacions i col·lectius de la ciutat que així ho desitgin.

La plaça de Catalunya amplia també l’espai destinat a cafeteries. Per això en aquesta edició hem obert un nou formulari perquè ens presenteu la vostra proposta de cafeteria i espai de menjar a la plaça. Espais gastronòmics on seure, xerrar i fer un cafè, un te o un refresc i tastar diferents productes de consum responsable. Les entitats interessades en presentar propostes de cafeteria haureu d’omplir un formulari amb el detall de la vostra proposta i/o adjuntar un llistat d’articles i preus per a la cafeteria

Activitats sinergiades

En aquesta nova edició us animem d’una manera molt especial a realitzar propostes d’activitats col·laboratives amb altres entitats i a participar en el projecte de comunicació comunitària de l’Associa’t a la Festa. Enguany ja hem començat a fer trobades i han sorgit propostes de col·laboració sinergiades i creatives. Apunteu-vos a les properes que farem! Us n’anirem informant puntualment a través dels nostres canals habituals de comunicació.

Espai de Comunicació i Ràdio en directe

L’Espai de Comunicació és un espai col·lectiu i col·laboratiu des del que produïm la comunicació de l’Associa’t a la Festa. Es tracta d’un projecte que esdevé un bon instrument per aprendre juntes, col·laborant entre totes les associacions, per incrementar
la capacitat comunicativa i de transformació social de cada entitat i, a nivell col·lectiu, per donar més potència al conjunt de l’Associa’t a la Festa. Si sou una entitat que no teniu una proposta d’activitat concreta per a poder participar a l’Associa’t, podeu vincular-vos a aquest projecte col·laboratiu i participar de l’Associa’t a la Festa des dels diversos punts de l’Espai de Comunicació.

Diverses ràdios comunitàries de la ciutat oferiran de nou una programació en directe des del bell mig de la plaça de Catalunya. A l’Espai de comunicació de l’Associa’t a la Festa s’hi instal·larà durant dos dies un estudi de ràdio i tele des d’on viurem en directe i en streaming què passa a la plaça. Amb ràdios comunitàries de la ciutat que emetran programes sobre associacionisme, amb entrevistes a entitats, actuacions, debats temàtics i molt més.

L’any passat, la tercera edició de l’Associa’t a la Festa va omplir la plaça de Catalunya amb prop de dues-centes activitats plurals, participatives, singulars i creatives. El programa va ser produït en col·laboració amb 200 associacions de Barcelona, que durant tres dies van convidar grans i petits a participar en la festa.
L’Associa’t a la Festa s’adreça a l’ampli i divers teixit associatiu de la ciutat, i vol esdevenir un espai de trobada, de relació i d’articulació de les entitats de Barcelona: associacions, fundacions, espais comunitaris, plataformes ciutadanes i moviments socials, que fan de Barcelona una ciutat més justa i democràtica.

#Associat19

#TeiximSinergies

Nens i coloms a la festa de la plaça Catalunya