Les associacions de Barcelona bateguem juntes!

L’Associa’t a la Festa és un espai únic i singular amb molts batecs sonant alhora. Tallers i activitats, actuacions als escenaris, murals d’art urbà. Escull la proposta que més t’agradi i participa-hi.

Als col·lectius de la ciutat hi tens un lloc. Els dies 21 i 22 de setembre, en el marc de les festes de la Mercè, podràs conèixer tota l’activitat que mou i fa bategar les entitats de Barcelona. Les associacions caminem juntes, ens donem les mans i aprenem, dels valors de les unes, de les fortaleses de les altres.

Les novetats

Entre les novetats d’enguany trobaràs:

• Ràdio Associa’t (dissabte 21 d'11h a 20h i diumenge 22 d'11h a 22h)

9 ràdios comunitàries de Barcelona, coordinades per Torre Jussana, s’instal·len a l’estudi de la carpa central de plaça de Catalunya amb una programació en directe. 20 hores de xou radiofònic per donar a conèixer les entitats i els projectes col·lectius de Barcelona. Amb entrevistes, debats d’actualitat vinculats al teixit associatiu, concursos, participació del públic, actuacions musicals, i molt més. Ràdio Associa’t està formada per 7deRàdio, Boca Ràdio, Gran Via Ràdio, Ona de Sants-Montjuïc, Ràdio-actius Poble Sec, Ràdio Ateneu del Clot, Ràdio Ciutat Vella, Ràdio Nikòsia i Ràdio Trinijove.

• Associa’t a la Fresca (dissabte 21 de 20h a 22h)

Un cine a la fresca per conèixer històries amb els valors de l’associacionisme com a rerefons: 2 hores de projeccions nocturnes a la pantalla gegant de la plaça on les entitats de la ciutat hi presenten documentals i audiovisuals de petit format. Hi participen: Associació Inclús, Medicus Mundi, Associació Trans-Fusión Cubana, Lost 8mm, SETEM Catalunya i Quepo SCCL. Odalys Reyes de Trans-Fusión Cubana presentarà les projeccions.

• Cafeteries (obertes dissabte 21 de 10.30h a 22h i diumenge 22 de 10.30h a 22h)

Fins a 5 espais diferenciats dedicats a la gastronomia i amb servei de bar i cafeteria també obert al migdia, amb el focus posat en l’economia transformadora, social i solidària. Gestionats per Alterevents, Mujeres Pa’lante, Sobres Mestres, Setem Catalunya i Impulsem i amb una zona on seure i xerrar mentre fas un cafè, tastes cuines del món o fas un vermut.

• Passarel·la reivindicativa de costura comunitària (dissabte 21 de 17h a 19h):

Els grups de costura comunitaris de 12 barris de Barcelona lluiran els seus vestits plens de coratge i d'orgull, en una passarel·la de moda al bell mig de la Plaça Catalunya. Serà la tarda del 21 de setembre. Les mateixes participants dels projectes comunitaris desfilaran fent de models, i presentaran les col·leccions de roba i complements que han estat confeccionant durant tot l’any: col·leccions que representen l'apoderament col·lectiu, i una visió local, de barri, de la moda.

*Barris participants: Trinitat Vella, Roquetes, Bon Pastor, Sagrada Família, Porta, Sant Antoni, Verdum, Gràcia, Baró de Viver, Verdum, La Verneda i La Pau, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera. També vindrà un grup de dones de Barberà del Vallès.

• Itineraris temàtics

Quatre itineraris temàtics que ens guien per la programació d’Associa’t a la Festa: drets humans, interculturalitat; gènere i diversitat sexual i justícia climàtica. Quatre maneres de moure’s per les diferents activitats de la plaça, que tindran premi al final del recorregut.

Els clàssics

I com sempre, a la plaça, l’activitat no s’atura:

• 2 escenaris (dissabte 21 i diumenge 22 de 10.30h a 14h i de 16h a 22h)

Actuacions d’arreu del món repartides en dos escenaris: el verd i el taronja. Amb propostes escèniques on hi caben els balls tradicionals, el gospel, el rap, la dansa contemporània o les percussions afrobrasileres.

• 3 carpes de tallers (dissabte 21 i diumenge 22 de 11h a 14.30h i de 16h a 20.30h)

A les carpes rosa, groga i blava, tallers visuals i creatius per a totes les edats: amb manualitats, massatges, animació, jocs educatius, gimcanes, entrenament personal, medi ambient, etc.

A la carpa rosa, a més, activitats infantils i familiars de tota mena, amb jocs tradicionals, criança, rondalles, pintacares, titelles i fins i tot una ludoteca per als més petits.

• 3 espais plaça (dissabte 21 i diumenge 22 de 11h a 14.30h i de 16h a 20.30h)

Tres espais diferents a peu de plaça (espai verd, espai blau i espai vermell).

A l’espai verd trobareu dues parts diferenciades: una, amb tota classe d’activitats sobre rodes (skate, patins o eslàlom) on participen entitats i persones amb mobilitat reduïda; i una altra, on trobareu les expertes cosidores de la ciutat: puntaires artesanes i artistes de patchwork. A l’espai blau podreu gaudir de lectures dramatitzades i teatre de petit format (també en llengua de signes). I a l’espai vermell hi trobareu les activitats en moviment i d’expressió corporal: des de gimnàstica artística fins a danses de la Polinèsia.

cartell Associa't 19