L’Associa’t a la Festa 2018, en xifres

Què fan una astrònoma, un acròbata i una puntaire a la plaça de Catalunya? Ja us ho havíem anunciat, que farien meravelles! La plaça de Catalunya es va convertir els passats dies 22, 23 i 24 de setembre en un espai únic i plural on es van organitzar fins a 212 activitats de caràcter participatiu i comunitari (una cinquantena més que l’edició del 2017). Més de 200 entitats de la ciutates van implicar en la 3a edició d’Associa’t a la Festa, la festa de les associacions de Barcelona.

Durant 3 dies consecutius, la plaça de Catalunya es va convertir en un gran festival associatiu que va reunir fins a 2.540 persones voluntàries vinculades a entitats participants, 686 més que en l’edició anterior.

Un total de 14 espais diferents, entre escenaris, tallers, carpes i altres formats, van funcionar a ple rendiment durant 20 hores de programació cultural i social oberta a tothom. La franja horària amb més afluència de públic va ser la compresa entre les 18h i les 19h, del dissabte 22 de setembre al dilluns 24.

Xifres 2017 i 2018

Les actuacions van tenir lloc en 2 escenaris convertits en pols d’atracció: l’Escenari Taronja i l’Escenari Verd. En total i durant els 3 dies d’Associa’t a la Festa, van passar per l’Escenari Taronja 3.165 persones i 10.900 més per l’Escenari Verd. En total14.065 persones van poder gaudir de les diverses actuacions musicals, de teatre i dansa.

Una de les apostes d’èxit d’aquesta edició ha estat la ràdio en directe d’Associa’t a la Festa que va ajuntar 7 ràdios comunitàries de Barcelona en una programació conjunta preparada especialment per a l'ocasió. Per l'Espai de Comunicació, situat a la carpa central, van passar més de mig miler de persones el dia de La Mercè, entre ràdios participants, entitats entrevistades i assistents.

Així, 40.874 persones van participar de l’ampli ventall d’activitats del programa coorganitzat amb les associacions de Barcelona. El públic de la plaça va arribar a les més de 63 mil persones al llarg dels tres dies, registrant un creixement exponencial: 13.391 el 22 de setembre; 23.608 el 23 de setembre i 26.635 el 24 de setembre.

Any