Inspiració i sinergies: una trobada de treball per connectar entitats i activitats

Què passaria si les activitats de cultura urbana que estan dissenyant des de l’Associació Tallers Escola de Vida es creuessin amb els murals d’art urbà que cada any preparen des de Rebobinart?

O si la Federació de Grups de Teatre Amateur de Catalunya fes una lectura teatralitzada a través dels micròfons del programa de ràdio que muntaran diverses ràdios associatives i comunitàries de Barcelona?

De fet, els temes que cantaran els integrants del Barcelona Gay Men’s Chorus dalt l’escenari tindran al costat una intèrpret de llengua de signes que ens explicarà la cançó. Una activitat que va fer especial il·lusió a la Maria Àngeles de Cerecusor (Centre recreatiu i cultural de persones sordes), una altra de les entitats que formaran part enguany de l’Associa’t a la Festa 2019. L’any passat van proposar un taller de llengua de signes, enguany han ampliat i fet créixer la seva proposta i pujaran a escena amb la representació d’una obra de teatre.

Són només alguns petits grans exemples de la sessió de treball que va tenir lloc el passat dimecres 29 de maig. Una trobada inspiradora que té com a objectiu trobar de quina manera ens podem connectar les unes amb les altres. O com podem fer evolucionar les nostres activitats si ja som entitats que participem de nou a una edició de l’Associa’t a la Festa.

Més de 30 entitats van participar en aquesta segona sessió de Sinergies de la quarta edició de l’Associa’t a la Festa. Les associacions van formar part d’una trobada especial per treballar l’activitat que han proposat per participar a l’ampli programa que es concentrarà a la plaça de Catalunya durant les festes de La Mercè i trobar sinergies amb altres associacions que estaran també a la plaça els dies 21 i 22 de setembre. Crear i dissenyar entre totes activitats més fortes i elaborades de manera cooperativa, enfortint, així, el relat com a teixit associatiu.

Les entitats van anar arribant per contribuir a un procés que té l’objectiu d’inspirar les entitats a trobar sinergies entre elles, espais de treball en comú, activitats conjuntes. El fil conductor es va treballar en tres àmbits: temàtiques comunes al moviment associatiu; activitats similars que es poden coordinar o fer-se conjuntament i en activitats complementàries on cada entitat pot aportar les coses que saben fer i aconseguir una activitat més gran, articulada o interdisciplinar.

Aquesta primera trobada es va dividir en tres moments en els quals en petits grups de treball van compartir quin rol té cada entitat en temes com: gèneres i diversitats sexuals; drets humans; interculturalitat i justícia climàtica i ambiental. En un segon moment les entitats van reflexionar al voltant de quina activitat podrien organitzar que, a més de transmetre el que fan com a associació, tingués relació amb aquestes temàtiques.

Tenir l'ocasió de compartir aquestes reflexions entre elles va establir bones connexions, coneixences, que es van acabar de complementar després agrupant les entitats per tipus d’activitat: espectacles, tallers, jocs, comunicació, etc.

Continuarem treballant la inspiració en forma de sinergia en una segona trobada que tindrà lloc el proper 5 de juny al Centre LGTBI. Els fruits d’aquest treball els anirem veient créixer durant els propers mesos i durant l’Associa’t a la Festa. I, esperem, que més enllà! Us hi esperem!

Sessió sinergies