El Doc’s de betevé estrena temporada amb l’Associa’t a la Festa

El programa Doc’s de betevé, presentat per Olga Valencia, estrena temporada mirant cap a la festa major de Barcelona, La Mercè. I ho fa amb el documental Associa’t a la Festa: la Mercè de les entitats, produït per l’Associa’t a la Festa i Quepo, dirigit per l’Alba Forés i realitzat per Joaco Barcala.

Com cada any les festes de la ciutat cediran un espai a l’associacionisme, un dels patrimonis més valuosos de la ciutat. Des de fa tres anys la plaça de Catalunya de Barcelona acull l’Associa’t a la Festa, un projecte que pren el relleu de l’antiga Mostra d’entitats durant les festes de la Mercè. Després de gairebé vint anys i fruit d’una iniciativa sorgida des del mateix teixit associatiu, l’Ajuntament de Barcelona valora la necessitat de fer un canvi de model i renovar, repensar, i fer un canvi de l’escenari de la Mostra d’Entitats. En paraules d’Oscar Rebollo, Director del Servei d’Acció Comunitària de l’Ajuntament de Barcelona, el projecte és “una iniciativa compartida, i ja no estrictament municipal”. L’Associa’t a la Festa es converteix així en un espai que compta amb una programació coproduïda amb les diverses entitats de la ciutat.

Darrere del projecte Associa’t a la Festa hi ha però tota una estratègia de comunicació que es posa en marxa mesos abans i que compta directament amb les associacions per dissenyar-se. Un programa elaborat entre totes les entitats que han participat en les tres sessions de comunicació participativa. L’objectiu, crear tots els elements d’una campanya: des de la finalitat i les comunitats a qui va dirigida, fins al cartell, lemes, relat, imatge gràfica i peces audiovisuals. Aquest procés té la intenció de fidelitzar els vincles amb la ciutadania i crear sinergies entre les diverses entitats que hi participen.

El documental pretén mostrar les interioritats de tot aquest procés, com es treballa colze a colze amb les entitats, i com l’Ajuntament de Barcelona ha apostat per un canvi de model, de l’anterior mostra d’entitats, al que actualment és l’Associa’t a la Festa, un espai en que la vida associativa de la ciutat té la possibilitat de mostrar-se fent i gràcies a les més de 200 activitat que conformen el programa que omplirà la plaça de Catalunya durant tres dies.

El documental emès a betevé dissabte al vespre està disponible al seu web.

Betevé aposta també aquest inici de temporada per visibilitzar l’associacionisme en un altre dels seus programes més emblemàtics i amb veu directa de la ciutadania: Codi de barris. L’espai televisiu presentat per Laura Sangrà i la inigualable Brigitta Lamoure, entre d’altres reconeguts col·laboradors, dedicarà el segon programa de la temporada a parlar d’associacions de Barcelona. Quina funció fan? Com s’organitzen? Quines són les més singulars?

Serà una prèvia a l'Associa't a la Festa (antiga Mostra d'Entitats), que tindrà lloc durant La Mercè, del 22 al 24 de setembre, a la plaça de Catalunya de Barcelona. Per aquest capítol, l'equip del programa comptarà amb algunes de les entitats que enguany formen part de l’Associa’t a la Festa i ha anat a buscar les associacions menys conegudes, o les que encara ens queden per descobrir. Així, per exemple, Brigitta Lamoure, la reportera més divertida i amb més glamur de "Codi de barris", assistirà a un assaig dels Caporales San Simón USA Barcelona; a la resta de seccions també coneixerem la Xarxa Antirumors, el Club d'Escacs Peón Negro o l'Associació Espanyola de Massatge Infantil. Tot plegat serà el dijous 20 de setembre a les 22:15h, en directe a betevé.

Any