Cantar, ballar, menjar i passejar: quatre accions cooperatives durant l’Associa’t a la Festa

Sinergia és una paraula que ve del grec syn, que vol dir simultaneïtat i ergon que vol dir obra. És a dir: com es poden coordinar diverses causes per sumar? Juntes som més fortes. Això és el que es va constatar durant la segona trobada de sinergies de l’Associa’t a la Festa 2019 que va tenir lloc el passat dimecres dia 5 de juny. Ens va acollir el recent estrenat Centre LGTBI de Barcelona. Una trentena d’entitats van participar activament en una nova sessió per donar forma a les idees que van sorgir en les dues primeres reunions inspiradores de l’Associa’t a la Festa.

Així, d’una banda, moltes entitats ja estan fent sinergies entre elles. Però de l’altra, calia posar fil a l’agulla a idees d’activitats compartides que van anar sorgint durant les sessions participatives.

El menjar ens associa

Una de les propostes que es vol organitzar és un espai a la plaça de Catalunya entorn al menjar i la cuina. De quina manera els valors de l’associacionisme es mostren a través del menjar? Podríem lligar-los amb temes tan diversos com les cultures, els drets humans, l’ecologia, la salut o la vida al centre. Ara, les entitats podran enviar receptes que expliquin un aliment i el relacionin amb els seus valors. L’objectiu final és el de fer una exposició sobre menjar i transformació social. Un espai expositiu sensorial i didàctic.

El rap de l’Associa’t

Una altra de les propostes és la de crear el rap de l’Associa’t. La iniciativa sorgirà a partir d’un taller, dinamitzat per l’associació Escola de Vida, per crear entre totes les entitats una cançó que parli de les lluites de l’associacionisme. El resultat posarà banda sonora a l’Associa’t a la Festa i de ben segur ambientarà la programació radiofònica de la plaça.

Itineraris temàtics

Amb la intenció de reforçar el missatge de les entitats i fer-lo arribar a la ciutadania, la quarta edició de l’Associa’t acollirà també quatre itineraris temàtics que promouran els valors de l’associacionisme: els drets de totes les persones; la interculturalitat; els gèneres i diversitats sexuals i el clima és cosa de totes.

Finalment, durant la sessió de sinergies va aparèixer una molt bona idea per cloure l’Associa’t d’enguany. Un fi de festa col·lectiu que sorprendrà a les famílies, veïnes i veïns i la ciutadania en general que estigui a la plaça durant el diumenge 22 de setembre. Estigueu ben atents!