Aquesta Mercè, Associa’t a la Festa!

170 entitats i col·lectius de la ciutat de Barcelona han preparat més de 200 activitats lúdiques i familiars, que es distribuiran per diferents espais de la plaça de Catalunya.

Associa’t a la Festa arriba a la seva tercera edició i ho fa com a proposta consolidada que visibilitza un dels actius més preuats de la ciutat: la vitalitat i diversitat del seu teixit associatiu.

Del 22 al 24 de setembre, en el marc de les festes de La Mercè, la Plaça de Catalunya serà el punt de trobada de 170 entitats i col·lectius de Barcelona, que compartiran la seva activitat i valors transformadors amb els veïns i veïnes de la ciutat.

Les pròpies entitats han organitzat més de 200 activitats lúdiques i familiars distribuïdes per diferents espais de la plaça. 25 d’aquestes propostes, a més, s’han creat conjuntament entre diferents associacions, fet que reforça un dels objectius del projecte: enfortir les relacions col·laboratives entre els agents de l’acció comunitària a la ciutat.

Enguany, l’activitat a la Plaça de Catalunya es distribuirà en els següents espais, oberts a tothom:

-Dos escenaris per propostes escèniques de diverses disciplines i formats: actuacions musicals, dansa i balls tradicionals.

-Tres carpes per tallers i activitats infantils i familiars. Seran espais per les manualitats, els jocs educatius i tradicionals, les titelles o la ludoteca, i servirà per difondre valors com la criança compartida o l’ecologisme.

-Tres zones a peu de plaça per propostes diverses, com les actuacions musicals de petit format i les activitats en moviment (acrobàcies, circ, gimnàstica artística, coreografies de Bollywood…)

-Zona d’art urbà i murals, per expressar-se lliurement sobre temes d’actualitat

L’oferta de propostes es completa amb una cafeteria de comerç just coordinada per Setem, el Quiosc de les Entitats (amb informació sobre les associacions participants) i l’Espai Millor Adopta, per fomentar l’adopció i tinença responsable d’animals.

Comunicació compartida

Finalment, des de l’Espai de Comunicació, ubicat al centre de la plaça, es podrà seguir en viu tota l’activitat d’Associa’t a la Festa amb 20 hores de ràdio en directe. Torre Jussana coordinarà aquesta programació compartida amb 7 ràdios comunitàries de la ciutat: 7deRàdio Barcelona, Boca Ràdio, Ràdio Ateneu del Clot, Ràdio Ciutat Vella, Radio Nikosia, Ona Sants-Montjuïc i Ràdio Trinijove.

Les xarxes socials també seran un dels escenaris d’Associa’t a la Festa: podreu compartir la vostra experiència a través dels twitterfacebook i instagram utilitzant l’etiqueta #Associat18 i #Mercè18.

Any