Sinèrgies a la Festa de l’Associa’t: experiències de canvi personal i una invitació a participar-hi el 2020

“Per a mi, el que és important de tot aquest procés és la preparació. És en la preparació, on es fan aquestes sinergies, on fas contactes...” i, rebla tot rient, “al final el producte és una mica igual”. És la Silvia Bedmar, de Ràdio-Actius, una ràdio comunitària impulsada des del Pla de Desenvolupament Comunitari del Poble-Sec. “Nosaltres estem al Poble-sec, però forma part del nostre projecte fer sinèrgies i connexions: dins dels nostres fonaments, dels nostres estatuts, hi ha compartir experiència i projectes amb altres ràdios. Som una ràdio comunitària.”

Ella, amb altres companyes de Ràdio-Actius, van impulsar una activitat sinergiada que es va anomenar Ràdio Associa’t i on hi van participar 9 ràdios comunitàries i associatives de Barcelona: 7deRàdio, Boca Ràdio, Gran Via Ràdio, Ona de Sants-Montjuïc, Ràdioactius Poble Sec, Ràdio Ateneu del Clot, Ràdio Ciutat Vella, Ràdio Nikòsia i Ràdio Trinijove.

“Ens barregem amb altres ràdios de Barcelona durant dos dies sencers: entrevistes, unitat mòbil, ...entre altres coses!” ens explica i assegura que “amb l'equip que em va tocar va anar molt bé, jo m'ho vaig passar molt bé. Amb gent molt competent, va ser molt divertit i vaig aprendre molt”. La Sílvia valora molt positivament l’acompanyament fet per l’Associa’t i per Torre Jussana “em va agradar molt com es va organitzar des d'abans les trobades a Torre Jussana. Unes reunions amb les altres ràdios, els tècnics que dissenyaven l'espai ... Aquestes trobades van estar molt xules!”.

La Silvia, finalment, fa una recomanació de participar en la Festa i a organitzar activitats sinergiades "no només a les ràdios comunitàries, sinó a tothom. És una manera de conèixer Barcelona, ​​de conèixer les associacions ... Tot això està molt bé!"

Una dansa col·lectiva.

“De vegades com a entitats mirem només al nostre hort i jo crec que sumant-nos, a part que augmenta la riquesa perquè hi ha opinions i habilitats diferents, realment podem demostrar molt més” emfatitza l’Enrica Tifatino. Ella forma part d’AMAD, una associació que a través de Art-teràpia, la Musicoteràpia o la Dansateràpia treballa per la cohesió i inclusió social.

“Entre sis entitats vam organitzar una ‘flashmob’ a la Festa 2019 i va ser una experiència molt bonica ... En poc temps vam crear una sinergia ‘muy linda!’”, ens explica. “Ens vam trobar tres vegades per organitzar-ho i després vam muntar com sis assajos a Torre Jussana. L'acompanyament de l'Associa't va estar molt bé, us vau posar a disposició per contactar amb les associacions i vau estar molt presents sempre, la veritat.”

“Recomano molt participar en les sinergies" diu convençuda. "Si volem canviar una miqueta la societat ens hem d'unir, perquè sols no anem enlloc. Més veus, òbviament, són més impactants que una o dues" i ens explica que el proper 5 de març participarà de la trobada que l’Associa’t ha organitzat per a activar les sinergies de la Festa 2020. Una trobada que es farà a l’Ateneu el Poblet, a les 17:30 hores i en la que ja hi han confirmat assistència més de 30 entitats de la ciutat.

La proposta de l’Associa’t del 2020 és avançar cap a una festa on s’activin el màxim de sinèrgies. Moltes entitats, l’any passat, i també des de l’equip impulsor, van valorar que el missatge del teixit associatiu es transmetrà molt millor unint forces; però també possiblement les entitats individuals transmetran millor el seu missatge amb una activitat construida col·laborativament que no pas amb el seu taller individual. Així, la Festa de l’Associa’t del 2020 promourà i acompanyarà la creació d’espectacles sinergiats, obrirà una carpa dedicada a sinèrgies entorn a temes centrals de l’associacionisme, i, com sempre estarem atentes a possibles oportunitats entre les entitats per a activar sinèrgies bilaterals.

Tu i la teva entitat hi esteu convidades a participar.

Us hi unireu? Veniu el dia 5!